Boktips #2

Då var det dags för boktips nummer två. Boken jag denna gång rekommenderar handlar om en man som under sina unga år växte upp med två ”pappor”. Varav en var en så kallas medelsvensson och den andra var… Ja, annorlunda! Den sistnämnde fadern hade helt enkelt en annorlunda syn på världen och han lärde bokens författare Robert ett annorlunda sätt att se på saker och ting. Speciellt lärde han honom otroligt många viktiga saker gällande ekonomi!

Boken heter ”Rich Dad Poor Dad”. Författaren heter Robert T Kiyosaki och han förmedlar historien på ett sådant sätt att man inte kan sluta läsa. Därmed är det ingen trist bok om ekonomi som man får kämpa sig igenom. Jag fastnade i boken efter första kapitlet och efter det gick det fort att gå igenom den. Jag anser att jag kunde ta till mig en hel del utav informationen som Robert förmedlade genom berättelsen. Därför är boken ett starkt tips oavsett kunskapsnivå, om inte annat bara för underhållande läsning.

Läs den! // Budgetliv